nfsshift

It appears EA will be bringing Need for Speed: Shift to the iPhone. The console version of the game is due in September and unlike their previous Need for Speed title, Shift is more of a sim racer rather than an arcade racer.

The news was noticed in our forums as a sidenote on a teaser trailer, but also appears on the official Need for Speed: Shift site:

Expect to be playing SHIFT in Fall 2009. It will be available on Xbox 360®, PLAYSTATION®3, PC and PLAYSTATION®PORTABLE (PSP) as well as on Mobile and iPhone.

The news was also confirmed by EAMobile's twitter account.

The teaser/trailer for the console version looks impressive, but remember we don't know what the iPhone version will look like yet:

  • http://www.astrosaurus.com astrosaurus

    Makes sense, but I'll get excited when I see stuff for the port.

  • http://www.astrosaurus.com astrosaurus

    Makes sense, but I'll get excited when I see stuff for the port.

  • Chrono

    Short in 2010. April or May.

  • Chrono

    Short in 2010. April or May.

  • russiaone

    Fall? Yeah, right. Expect to see this one in Summer 2010

  • russiaone

    Fall? Yeah, right. Expect to see this one in Summer 2010

  • Rev

    "Expect to be playing SHIFT in Fall 2009. It will be available on Xbox 360®, PLAYSTATION®3, PC and PLAYSTATION®PORTABLE (PSP), iPhone as well as on Mobile."

    It should go more like that.

  • Rev

    "Expect to be playing SHIFT in Fall 2009. It will be available on Xbox 360®, PLAYSTATION®3, PC and PLAYSTATION®PORTABLE (PSP), iPhone as well as on Mobile."

    It should go more like that.

  • Kita

    The trailer looks more impressive than the actual gameplay. I love the sound effects and cuts but it looks like just another standard racer. Burnout still looks more exciting than this game!

  • Kita

    The trailer looks more impressive than the actual gameplay. I love the sound effects and cuts but it looks like just another standard racer. Burnout still looks more exciting than this game!

  • ksl2006

    Yay, more awesome graphics... hopefully a better storyline... and more cars :D

  • ksl2006

    Yay, more awesome graphics... hopefully a better storyline... and more cars :D

  • ksl2006

    Oh, and NO DELAYS!!! Hopefully no delays! :D

  • ksl2006

    Oh, and NO DELAYS!!! Hopefully no delays! :D

  • csburdick

    Kinda old news; it's been up there since the press release

  • csburdick

    Kinda old news; it's been up there since the press release

  • rip

    would be vastly improved if bears were driving.

  • rip

    would be vastly improved if bears were driving.

  • Larry

    There's a typo in the article. That "f" shouldn't be there.

  • Larry

    There's a typo in the article. That "f" shouldn't be there.

  • Dean

    Nfs sucked on the iPhone got it when it first came out and hated it. I hate ea they don't live up to the hype. This probley will be better
    but I rarer fork over 20 to firemint
    than 10 to ea and their shitty games

  • Dean

    Nfs sucked on the iPhone got it when it first came out and hated it. I hate ea they don't live up to the hype. This probley will be better
    but I rarer fork over 20 to firemint
    than 10 to ea and their shitty games

  • Oliath

    If EA follow the real racing model and build on it then this should be great.
    NFS underground was pretty decent for what it offered.... a totally on rails driving experience... but we have since been show by firemint that the device is capable of so much more.

    EA need to step up their game for this one.

    • daniel

      i am looking for some one who will let me use their itunes account u don't have to have credit u just had to purchase need for the speed shift in the pass...........reply back ...........

  • Oliath

    If EA follow the real racing model and build on it then this should be great.
    NFS underground was pretty decent for what it offered.... a totally on rails driving experience... but we have since been show by firemint that the device is capable of so much more.

    EA need to step up their game for this one.

    • daniel

      i am looking for some one who will let me use their itunes account u don't have to have credit u just had to purchase need for the speed shift in the pass...........reply back ...........

  • ultimo

    @Dean, did You click on the link to show how much you hate EA ?
    I hope nfs:s is the answr to rr.

  • http://donthaveone...yet ultimo

    @Dean, did You click on the link to show how much you hate EA ?
    I hope nfs:s is the answr to rr.

  • qasim

    Yup! Can't wait for this!

    (woot my twitter account was mentioned!) lol.. ;)

  • qasim

    Yup! Can't wait for this!

    (woot my twitter account was mentioned!) lol.. ;)

  • Nightbringer

    Danger Danger Real Racing has pissed off EA Danger Danger ...NFS Shift is coming for the iphone... Danger Danger... So What... RR Still beats NFS shift hands down....

    Nuff Said

  • Nightbringer

    Danger Danger Real Racing has pissed off EA Danger Danger ...NFS Shift is coming for the iphone... Danger Danger... So What... RR Still beats NFS shift hands down....

    Nuff Said

  • Donovan

    my god, if the iphone version was anything like in that video...it's gonna be hella worth it.

  • Donovan

    my god, if the iphone version was anything like in that video...it's gonna be hella worth it.

  • Andrej

    I really wish there was free roam on need for speed. I used to love playing it on the pc with free roam and the cops chasing you. I'd definetely buy the game if there was free roam.

  • Andrej

    I really wish there was free roam on need for speed. I used to love playing it on the pc with free roam and the cops chasing you. I'd definetely buy the game if there was free roam.